סוגי אימון – ואיזה אימון מתאים לי?

fit_cffa_ness

כיום, ישנם כל כך הרבה סוגי אימון שאנו יכולים לבחור לבצע. בין אם זה אימון עצים שעובד רק באופן אנאירובי או שמא אימון אירובי טהור.
אימונים המערבים יותר נשימה ומתיחות או אימונים המערבים פעילות ותזוזה חדה של הגוף.
אינספור סוגי אימון והתוצאה היא בלבול אצל המתאמן שלא יודע מה הכי מתאים לו.

השלב הקריטי ביותר הוא שהמתאמן בוחר את צורת האימון הראשונית שלו, רק כשהוא נכנס לעולם הבריאות והספורט.
במידה והבחירה הינה לא מתאימה באופן ישיר למתאמן כך הוא יכול לסלוד מצורת האימון ופעילויות ספורט וכל זאת בגלל בחירה מוטעית של סוג אימון.
לכן יש לבצע התייעצויות עם גורם מקצועי שיכול לכוון את המתאמן לסוג האימון הכי יעיל בשבילו על מנת ליצור אצלו גירוי להמשיך ולהתאמן לתקופה ארוכה.

ישנם ארבעה סוגי אימון מרכזיים, כל אחד מהם יכול להתפרק לעשרות סוגי תוכניות אימון שניתן לבצע.

 

ארבעת סוגי האימון:

סיבולת – אימון שמתמקד בסיבולת עוסק באימוני אירובי שנמשכים לאורך זמן ועובדים על סיבולת הלב ריאה שלנו.
תוכנית האימונים בעיקר כוללת: ריצה, אופניים, שחייה, טיפוס, ריקוד וכו'.
אימוני סיבולת בעיקר מתרכזים בפעילות הלב, הריאות ומערכת הנשימה באמצעות העלאה ושיפור של הביצועים.
אימונים אילו משפיעים על קצב הנשימה של המתאמן ועל קצב דפיקות הלב ומאריכים את הכושר שלו פלאים, כלומר, הוא יוכל לבצע פעולות אירוביות לאורך יותר זמן ככל שתכנית האימונים מתקדמת.
אז למי זה מתאים?
אימוני סיבולת מומלצים בראש ובראשונה לאנשים שרק מתחילים להכיר את עולם הספורט ונמצאים במצב גופני יחסית רעוע.
לכן אימוני סיבולת הינם קריטיים בשבילם בכדי להשיב את הגוף לפעילות תקנית ולהמנע מבעיות שנובעות מאי השקעה בכושר הגופני.

 

כח – באימוני כח המתאמן מתמקד בעיקר בהעצמה והגדלה של מסת השריר בגוף.
אימונים אילו אינם דורשים סיבולת לב ריאה גבוהים ובדרך כלל נערכים בין כותלי חדר הכושר או בבית.
פיתוח וחיזוק סיבי השריר הינם הכרחיים על מנת לבנות שכבת מגן סביב המפרקים והעצמות בגוף ובכך ניתן להמנע מפציעות בהמשך.
אימוני כח מתבטאים בהרמת משקולות, רצועות התנגדות, אימון מול משקל גוף וכו'.
אז למי זה מתאים?
אימוני כח בדרך כלל מתאימים לאנשים הרוצים להעלות מסת שריר ולחזק את הגוף. רצוי להתחיל באימוני כח באופן מאוד הדרגתי ואיטי בכדי להמנע מפציעות.

 

איזון – אימוני איזון הינם הכרחיים על מנת לשמור על היציבות של המתאמן. ישנם מספר סוגי אימון שניתן לבצע כמו: עמידה על רגל אחת, טאי צ'י, אימון בתנועה וכו'.
אז למי זה מתאים?
אימוני איזון יכולים לעזור בעיקר למתאמנים בעלי יציבות נמוכה שנוטים לבצע טעויות במנח הגוף ובכך להגיע למצב של פציעה.
כמו כן, אנשים שנפצעו בעבר ונפגעו ביכולות היצבות והאיזון באחת הגפיים אז אימונים אלו יכולים לשפר באופן משמעותי את הביצועים.

 

גמישות – סוג אימון זה נותן דגש רציני על אורך השריר והגמישות שלו. אימוני גמישות נועדו לשמור על השרירים מפני פציעות ומפגעים.
בנוסף אימוני גמישות משפרים את הביצועים היומיומיים שלנו ואף את שאר סוגי האימון בכך שטווח המתיחה של השריר גדל.
ניתן לבצע אימונים כמו: יוגה, אימון מתיחות דינאמי/סטאטי וכו'.
למי זה מתאים?
בדרך כלל אימוני גמישות מתאימים לאנשים שסובלים מפציעות חוזרות לאורך האימון ומעוניינים בשיפור הביצועים שלהם.
באופן כללי, אימוני גמישות הן הכרח בכל תוכנית אימונים של מתאמן על מנת לשדרג את הביצועים ולהמנע מפציעות.

איך אני בוחר סוג אימון?

אז נכון, ישנם הרבה סוגי אימון, אבל הדרך הטובה ביותר להיות מתאמן יציב, חזק ובריא הנה לשלב את כל הסוגים בתכנית אחת גדולה.
מתאמן שמשלב אימוני סיבולת עם כח ומפצה על כך באימונית איזון וגמישות יכול לבנות מערכת שרירים בריאה ויציבה לאורך זמן.

 

קרדיט: מיבאדיספורט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *